

De kantoortuin is weer helemaal terug van weggeweest en vormt een populaire keuze voor moderne bedrijven. Maar is een kantoortuin geschikt voor jouw organisatie? Wij nemen je graag mee door de voor- en nadelen van werken in een kantoortuin.
Een kantoortuin is een kantoorindeling waarbij medewerkers in een open ruimte werken, zonder fysieke scheidingswanden of individuele kantoorruimtes. In een kantoortuin delen medewerkers vaak één grote werkruimte, waardoor de communicatie en samenwerking tussen teamleden wordt vergemakkelijkt. Deze indeling is bedoeld om een meer open en toegankelijke werkomgeving te creëren. Nu we weten wat een kantoortuin is, is het handig om te weten wat de voor- en nadelen zijn van deze kantoorindeling.
Hierboven heb je een aantal voor- en nadelen kunnen lezen van een kantoortuin. Vaak worden online de negatieve kanten belicht van deze kantoorindeling maar voor sommige organisaties kan het toch handig zijn. Mocht teamwork en samenwerken belangrijk zijn voor dagelijkse werkzaamheden dan kan een kantoortuin bijvoorbeeld gunstig zijn.
Aan de andere kant ontstaat het probleem van geluidsoverlast en daardoor dus een verminderde concentratie. Komt binnen jullie organisatie samenwerken minder voor dan is het niet aan te raden. Toch zijn er genoeg akoestische oplossingen om geluidsoverlast tegen te gaan. Ook kan akoestiek advies van een expert enorm helpen.